//

L’Amazònia no és només un lloc allunyat, sinó un ecosistema que tota la humanitat ha de protegir

L'exposició multisensorial que recorre els set anys de treball del fotògraf Sebastiao Salgado per tal de donar veu a una Amazònia que està desapareixent

El darrer dilluns 10 de març, els alumnes de primer de batxillerat  de l’optativa de Comunicació Audiovisual de l’institut Creu de Saba, vam anar a l’exposició “Amazônia” de Sebastião Salgado al barri de Drassanes, Barcelona.

Sebastião va ser un fotògraf brasiler que a l’edat de 40 anys va decidir reconduir la seva vida cap a la fotografia, utilitzant-la  com a mètode de protesta davant el problema del canvi climàtic. A través de les seves obres mostrava l’ecosistema de l’Amazònia, ensenyant la seva gent i els seus paisatges al seu moment més viu.

Després d’un llarg trajecte en tren vam arribar a l’estació de Drassanes i endinsant-nos al Raval, a pocs carrers, vam arribar a les Drassanes Reials on està ubicada l’exposició. Allà ens va rebre un guia que ens va guiar pels racons d’aquella petita però impressionant exposició.

Des que vam entrar a l’exposició ens vam sentir endinsat dins l’ambient de la selva, els sons i la música feien que l’experiència fos més autèntica. Les imatges volien transmetre la realitat de la selva, posant veus a totes les seves tribus i els seus valors arrelats a anys de tradició i maduresa espiritual. 

Aquestes tribus, que viuen arrelades a la Terra i la respecten, posen sota el punt de mira la mirada occidental, el capitalisme i el món globabilitzat cada cop més despreocupat i desconnectat del planeta que ens dona la vida. Aquesta exposició i l’obra de Sebastiao Salgado en general, és un crit d’auxili i de presa de consciència sobre el món on vivim. 

No us perdeu aquesta exposició internacional itinerant que estarà disponible a Barcelona fins al 20 d’abril.