El darrer dilluns 10 de març, els alumnes de primer de batxillerat de l’optativa de Comunicació Audiovisual de l’institut Creu de Saba, vam anar a l’exposició “Amazônia” de Sebastião Salgado al barri de Drassanes, Barcelona.
Sebastião va ser un fotògraf brasiler que a l’edat de 40 anys va decidir reconduir la seva vida cap a la fotografia, utilitzant-la com a mètode de protesta davant el problema del canvi climàtic. A través de les seves obres mostrava l’ecosistema de l’Amazònia, ensenyant la seva gent i els seus paisatges al seu moment més viu.
Després d’un llarg trajecte en tren vam arribar a l’estació de Drassanes i endinsant-nos al Raval, a pocs carrers, vam arribar a les Drassanes Reials on està ubicada l’exposició. Allà ens va rebre un guia que ens va guiar pels racons d’aquella petita però impressionant exposició.
Des que vam entrar a l’exposició ens vam sentir endinsat dins l’ambient de la selva, els sons i la música feien que l’experiència fos més autèntica. Les imatges volien transmetre la realitat de la selva, posant veus a totes les seves tribus i els seus valors arrelats a anys de tradició i maduresa espiritual.
Aquestes tribus, que viuen arrelades a la Terra i la respecten, posen sota el punt de mira la mirada occidental, el capitalisme i el món globabilitzat cada cop més despreocupat i desconnectat del planeta que ens dona la vida. Aquesta exposició i l’obra de Sebastiao Salgado en general, és un crit d’auxili i de presa de consciència sobre el món on vivim.
No us perdeu aquesta exposició internacional itinerant que estarà disponible a Barcelona fins al 20 d’abril.




